Unravelations
  • Home
  • Openbaring
  • Belangrijk
  • e-Books
    • 49 Redenen
    • 49 Argumenten
    • Physics of Hell
  • AVG
  • Links
  • About

2020: De laatste shmita?

11/5/2019

30 Reacties

 
"Wat is nu weer een shmita?" hoor ik u denken. Het antwoord hierop vindt u in o.a. Lev. 25:2-7. Er is een periode van 6 jaren waarin gezaaid en geoogst mag worden, maar waarna een 7e jaar (een shmita) van rust ingelast wordt voor het land. Het ligt als het ware braak. God droeg de Joden op dit te doen als zij het beloofde land in zouden nemen, maar we lezen in de Bijbel nauwelijks dat dat gebod opgevolgd werd. ​
Foto
Jubeljaar
Na 7 van die shmita's (7x7 is dus 49 jaren) volgde een 50e jaar wat ook wel een jubeljaar werd genoemd. Hierin werden slaven vrijgelaten en keerde bezit en grond weer terug naar haar oorspronkelijke eigenaars. Het 51e jaar begon de hele cyclus dan weer opnieuw. Sommige rabbi's menen dat de 7e shmita zélf al het jubeljaar was, maar dat zou in tegenspraak zijn met vers 11 van het hiervoor genoemde hoofdstuk. Omdat de Joden hier weinig acht op sloegen, is door de eeuwen heen eigenlijk vergeten wanneer de shmita's en jubeljaren precies gevierd moesten worden. Er is inmiddels sinds de stichting van de moderne staat Israël een poging gedaan om de cyclus weer in te voeren, en de laatste shmita zou dan in 2014 gestart zijn. Of dit klopt, valt nog maar te bezien. De Messiaanse rabbi Jonathan Cahn meent hier wel een patroon in te zien en heeft er al enkele zeer bijzondere boeken over geschreven die het lezen zeker waard zijn. Zou er een manier zijn om objectief te kunnen checken wat de Bijbel erover zegt? Over wanneer het jubeljaar gevierd moet worden? En waarom is dit belangrijk? Deze, en meer vragen hoop ik in dit artikel te kunnen beantwoorden.
Paul Dawson van Revelation Chapter 12 Dotcom maakte vorige week een zeer interessante en informatieve video waarin hij stelde dat 2020 misschien wel het jaar van de opname zou worden. Dat wil ik graag even inleiden en bovendien wat aanvullende overwegingen noemen. Dit is echter een vrij lang artikel en zo hebt u alvast een idee waar ik naartoe wil met dit blog.
"En Hij kwam in Nazareth, waar Hij opgevoed was, en ging naar Zijn gewoonte op de dag van de sabbat naar de synagoge, en Hij stond op om te lezen. En aan Hem werd het boek van de profeet Jesaja gegeven, en toen Hij het boek opengedaan had, vond Hij de plaats waar geschreven stond: De Geest van de Heere is op Mij, omdat Hij Mij gezalfd heeft; Hij heeft Mij gezonden om aan armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen wie gebroken van hart zijn, om aan gevangenen vrijlating te prediken en aan blinden het gezichtsvermogen, om verslagenen weg te zenden in vrijheid, om het jaar van het welbehagen van de Heere te prediken. En toen Hij het boek dichtgedaan en aan de dienaar teruggegeven had, ging Hij zitten, en de ogen van allen in de synagoge waren op Hem gevestigd. Hij begon tegen hen te zeggen: Heden is deze Schrift in uw oren in vervulling gegaan." (Lukas 4:16-21, HSV)
Yom Kippur
In bovenstaande tekst lezen we dat Jezus het jaar van welbehagen uitroept, een jaar van vrijheid en vrijlating. Dit doet al meteen sterk denken aan het jubeljaar. Maar er zijn meer hints te vinden. Een hoofdstuk eerder lezen we dat Jezus hier aan het begin van Zijn bediening stond en ongeveer 30 jaar oud was. Het jubeljaar begint traditioneel altijd op de 10e van de zevende maand van het nieuwe jaar, en niet op de 1e van de 1e maand (Lev. 25:9). In het begin van hoofdstuk 4 zien we Jezus 40 dagen vasten. Het is bijzonder dat die periode ook in het jodendom een tijd markeert van bezinning, en samenvalt met de 40 dagen dat Mozes de Sinaï beklom, waarna hij op Yom Kippur (de grote verzoendag, die op de 10e van de 7e maand plaatsvindt) weer omlaag kwam. De eerste 30 dagen wordt er op de bazuin geblazen en aansluitend worden er 10 dagen van bekering ingelast. De Joden doen dit nog steeds. Er is dus veel reden om aan te nemen dat Jezus bewust op die 10e dag van de 7e maand in de synagoge in Nazareth deze woorden uitsprak, om daadwerkelijk duidelijk te maken dat dit de start was van het jubeljaar. Maar in welk jaartal was dit dan?

Anderson
Het lastige is dat we niet precies weten wanneer Jezus geboren is. De Bijbel geeft ons een aantal aanknopingspunten, maar eigenlijk te weinig om tot een sluitende conclusie te kunnen komen. Er is immers een flink debat tussen allerlei geleerden over het precieze jaar en zelfs het precieze moment in het jaar. Stel dat we dit zouden kunnen ontdekken, dan zouden we goed kunnen bepalen in welk jaar dit jubeljaar uitgeroepen werd, en konden we zo telkens 50 jaar verder rekenen tot het heden, en bepalen wanneer het volgende jubeljaar zal zijn, in de 21e eeuw. Toch zijn er een aantal mensen die ik aan het woord wil laten, omdat zij er toch wel veel zinnige dingen over hebben te zeggen. De eerste is Sir Robert Anderson. Hij kwam aan het begin van de vorige eeuw met een belangrijke sleutel om de profetische code te kraken die verstopt zit in Daniël 9:24-27. De profetie van de 70 jaarweken (een week van 7 jaren i.p.v. dagen). In mijn e-book (p. 11-12) ga ik er veel uitgebreider op in, maar voor nu volstaat het om te zeggen dat aan de hand van die profetie, Anderson tot op de dag nauwkeurig kon bepalen wanneer Jezus de poorten van Jeruzalem binnenreed, 4 dagen voor dat Hij gekruisigd zou worden. Dat was volgens Anderson op 6 april van het jaar 32 AD, zo vertelt hij in zijn boek The Coming Prince. Dat geeft ons een vast meetpunt, ingebed in de profetieën van de Bijbel. Maar dan nog moeten we terugrekenen van Zijn kruisiging naar het begin van Zijn bediening, en we weten niet zeker hoe oud Jezus was toen Hij gekruisigd was. We gaan ervan uit dat Jezus' bediening 3 of 3,5 jaren duurde, omdat we over 3 paasfeesten lezen in het evangelie van Johannes (Joh. 2:13, 6:4 en 11:55), maar ook hiermee is niet gezegd dat dat écht zo is. Want misschien heeft Johannes niet alle paasfeesten opgeschreven. Was Jezus 33, 33.5 of misschien wel 35 toen Hij stierf? Voor al die getallen is wel iets te zeggen. 

Jones
Een andere geleerde die hier uitzonderlijk veel en gedegen onderzoek naar heeft gedaan, is dr. Floyd Nolen Jones. In zijn Chronology of the Old Testament komt hij met een verzoenend model van werkelijk alle geschiedschrijvers, conflicterende data en weet uiteindelijk vast te stellen dat Jezus in 4 BC (het jaar 4 vóór de jaartelling - er bestaat geen jaar 0, dus die moet je niet meerekenen) geboren moet zijn en derhalve Zijn bediening dus in 27 AD gestart is (p. 220-234). Dit is het meest complete en overtuigende werk dat ik daar ooit over gelezen heb. Hij legt de profetie van de 70 jaarweken net een beetje anders uit en komt dus niet op de dag nauwkeurig uit zoals Anderson, maar in het jaar 30. Dat scheelt twee jaar, dus ik weet eerlijk gezegd niet goed wie er gelijk heeft. Ik hink persoonlijk op twee gedachten. Voor beide jaren is veel te zeggen, zowel 30 als 32 AD zou het jaar van de kruisiging kunnen zijn. Wat in elk geval heel interessant is, is dat Jones zo duidelijk met het begin van Jezus' bediening komt in het jaar 27 AD. Dit zou betekenen dat het jubeljaar erop in 77 AD geweest was en dat 7 jaar eerder de tempel vernietigd werd (in 70 AD). De grote vraag is echter: waarom is het nú nog van belang voor ons christenen, die geen joden zijn, om te weten wanneer het volgende jubeljaar is?

Noach
Zoals ik in dit uittreksel van het nog te verschijnen e-book 49 Argumenten al eens schreef, werd tegen Noach gezegd dat Gods Geest niet langer dan 120 jaren met de mens zou twisten. Ik schreef dat we die 120 jaren niet als letterlijke jaren kunnen zien, omdat Noach 500 was toen zijn zonen werden geboren (Gen. 5:32) en 600 toen de vloed kwam (Gen. 7:11). Het kan dus niet gaan over de periode waarin de mens zich schijnbaar nog kon bekeren, want dat was "slechts" 100 jaar. Ook leg ik in het uittreksel uit dat er sinds die periode nog steeds heel veel mensen ouder dan 120 werden, met als meest recente voorbeeld natuurlijk de Franse Jeanne Calment, die 122 werd, slechts twee decennia geleden. Het gaat hier dus over iets anders. Ik leg daar ook uit dat deze "dagen" ook als "perioden" uitgelegd kunnen worden en daarbij zelfs aan jubeljaren kan worden gedacht. Sinds wanneer begon de Geest met de mens te twisten? Sinds de zondeval. Hoe oud was Adam toen? We zullen het nooit zeker weten. Maar misschien wel 27. Of 30. Of 32. Tachtig jubeljaren (80x50 = 4000 jaar) later predikt Jezus in een synagoge in Nazareth dat gevangenen vrijgelaten zullen worden, en dat het jaar van welbehagen is aangebroken. Nog steeds zitten mensen gevangen. Nog steeds leven we in een gebroken wereld. Jezus predikte het destijds. Maar in het laatste jubeljaar wordt dit werkelijkheid. In het 120e (6000 jaar) jubeljaar, zal de Geest stoppen met mensen te twisten. Dan zal Jezus Koning zijn over heel de hemel en heel de aarde (Openbaring 20). Zal álles hersteld worden. Zijn we daar al bijna?
"Kom dus tot inkeer en bekeer u, opdat uw zonden uitgewist worden en er tijden van verkwikking zullen komen van het aangezicht van de Heere, en Hij Jezus Christus zal zenden, Die tevoren aan u verkondigd is. Hem moet de hemel ontvangen tot de tijden waarin alle dingen worden hersteld, waarover God gesproken heeft bij monde van al Zijn heilige profeten door de eeuwen heen." (Handelingen 3:19-21, HSV)
Herstel
We denken bij Jezus vaak aan Zijn rol als Koning. Maar hij zal éérst Priester zijn, vertelt ook Paulus (Hebr. 4:14-16). Dát is Zijn huidige taak in de hemel. Om voor u de zonden te verzoenen tot die tijd dat alles hersteld zal worden. Het Griekse woord hier is apokatastasis, wat van de stam apokathistemi komt, en we ook vinden in bijv. Handelingen 1:6, waar het gaat over het toekomstige herstel van Israël tijdens het 1000-jarige rijk (zie ook Hand. 15:16-18, Amos 9:11). Maar dat is lang niet alles. Heel de aarde zal hersteld worden. Dat zal in het Millennium (het 1000-jarige rijk) gebeuren. We lezen in Openbaring 20 heel kort over dat toekomstige rijk, maar inhoudelijk vinden we veel meer in bijv. Ezechiël 40-48, Jesaja 65-66 en Zacharia 14. De wolf zal naast het lam liggen en de leeuw zal stro eten als een rund, vertelt de Bijbel (Jes. 11:6-7). Op de hele aarde zal Jezus in gerechtigheid heersen, vertelt ook de context). Is dat nú al zo? Sommige mensen die geloven in een theologie die Kingdom Now heet, willen u dat laten geloven. Het is nogal een belediging om het huidige tijdperk het koninkrijk te noemen, want als alle dingen die momenteel gebeuren complete rechtvaardigheid moeten voorstellen, een totale soevereiniteit waarin satan al vastgebonden zit, dan is de ketting van satan een beetje te lang en de interpretatie van rechtvaardigheid een wassen neus.

Shmita
We zouden dus kunnen stellen dat dat 120e jubeljaar het ultieme jubeljaar is, waarin alles weer naar zijn oorspronkelijke staat terug zal gaan. De leeuw zal weer stro eten. Dat soort dingen. Waarin het bezit en de grond weer naar haar oorspronkelijke Eigenaar zal gaan. In Openbaring 5 zien we dat Jezus de zegels verbreekt, als het ware de eigendomsakte van de aarde, die Hij heeft vrijgekocht. In de Joodse traditie stonden de voorwaarden van een vrijkoping op de buitenkant van de boekrol geschreven. Dergelijk taalgebruik zien we meteen al terug in het eerste vers van dit hoofdstuk. Hierna begint Jezus aan het openen van die zegels en langzaam maar zeker wordt de aarde ontdaan van haar bezetter, satan. Eerst moeten zijn handlangers verdwijnen. In Openb. 6:8 sterft 1/4e van de aardbewoners, dan in Openb. 9:15 nog een 1/3e van de rest van hen. Maar ook de rest van de aardbewoners zal gedood worden (Openb. 19:15-21), en daarna zullen het beest en de valse profeet in de poel des vuurs gegooid worden (vers 20). En zal satan voor 1000 jaren vastgebonden worden, waarna ook híj in de hel geworpen zal worden (Openb. 20:1, 10). De aarde is bij het vastbinden van satan weer eigendom geworden van Jezus (Openb. 11:15). Alles is vrijgekocht. Deze periode zal 7 jaren duren. Een soort laatste shmita-cyclus. Zeven jaar eerder dan 2027 is het echter 2020. Volgend jaar.
2020
Paul Dawson legt in zijn video uit dat er een enorme parallel is tussen de 7 gemeenten uit Openbaring 1-3 en het sterrenbeeld Pleïaden, dat in bijv. Job 38:31 genoemd wordt en in sommige oudere vertalingen ook wel het Zevengesternte (oud-Nederlands voor Zeven Sterren) genoemd wordt. Ook de 7 gemeenten worden in  ​Openbaring 1:20 genoemd. Hun boodschappers zijn hier de 7 sterren en zijzelf zijn de kandelaar. Interessant is ook om te zien dat de geografische locatie van die sterren vrij nauwkeurig overeenkomt met het sterrenbeeld zelf. Zie ook het plaatje hiernaast. Op 4 april 2020 staat de Morgenster (Venus) er middenin.
Foto
Er is een legende dat één van de Pleïaden verloren is gegaan. Over de "Verloren Pleïade" bestaan verschillende versies. Opvallend is dat ook aan één kerk beloofd wordt dat zij zullen ontsnappen aan de verdrukking (Openbaring 3:10).
"En te midden van de zeven kandelaren zag ik Iemand Die op de Zoon des mensen leek, gekleed in een gewaad tot op de voeten, en op de borst omgord met een gouden gordel;" (Openbaring 1:13, HSV)
Disclaimers
Natuurlijk is dit een goed moment om weer eens door alle disclaimers heen te lopen. Want Paul, en ook ik, zeggen natuurlijk niet "Zo zegt de HEER", de opname zal op die en die dag gebeuren. We willen u eerder op een teken wijzen dat in de hemel te zien is, dat misschien verband houdt met de opname, maar misschien ook wel niet. We zijn geen profeten. Het is niet erg om hierover te speculeren. Zolang we maar geen data in steen zetten. Jezus droeg ons niet voor niets op om omhoog te kijken (Lukas 21:28), als we allerlei tekenen zien gebeuren. Om waakzaam te zijn (Openbaring 3:2), zodat we wél zullen weten in welk uur Jezus zal komen. Ook hechten wij geen waarde aan astrologie (het "lezen van de sterren voor het voorspellen van onze persoonlijke toekomst"), maar wel aan astronomie (een heel feitelijke bezigheid, niet voor het voorspellen van onze individuele toekomst), iets wat in de Bijbel meer dan eens voorkomt. In Genesis 1:14 wordt al meteen duidelijk gemaakt dat de sterren bedoeld zijn als tekenen om bepaalde tijden mee aan te duiden. Pas in vers 16 maakt God de zon en maan. Het gaat hier dus over de sterren. In Job 38:31 lezen we dat er een soort naam gegeven wordt aan dat systeem, de Mazzaroth. Diverse sterrenbeelden worden daar zelfs met name genoemd; de Riem van Orion, de Pleïaden en ook de Wagen. Satan maakte daar ooit zijn eigen (per)versie van en dat kennen we vandaag de dag als de horoscoop. Dat is dit dus niet! Een horoscoop beweert dat 1/12e van de mensen ongeveer hetzelfde meemaakt elke dag, en dat 1/12e van de mensen dezelfde eigenschappen deelt, omdat zij allemaal in een bepaalde periode geboren zijn en de stand van de sterren dus invloed heeft op hun karakter en de dingen die zij meemaken. Dat is natuurlijk de grootste kul die je maar kunt bedenken. En daar heeft dit dan ook niks mee te maken. Het is dan ook niet het voorspellen van onze individuele toekomst, wat we hier doen, maar meer het leggen van verbanden van dingen die wij in de Bijbel lezen met de grote klok in de lucht, de Mazzaroth. Nogmaals, zie Genesis 1:14. De Bijbel praat heel vaak over de sterren, vaak in apocalyptisch verband (zie bijv. Openb. 12:1-5, Lukas 21:25, etc.) We koppelen daar geen harde voorspellingen aan vast, maar een mogelijke relatie tussen wat wij kunnen zien in de hemel en wat er op de aarde zou kunnen gebeuren, gegrond in de Bijbel.
"En wij hebben het profetische woord, dat vast en zeker is, en u doet er goed aan daarop acht te slaan als op een lamp die schijnt in een duistere plaats, totdat de dag aanbreekt en de Morgenster opgaat in uw hart." (2 Petrus 1:19, HSV)
Stellarium
Met het computerprogramma Stellarium laat Paul Dawson in de video zien dat de morgenster Venus langzaam opgaat, en na honderden jaren aankomt in de Pleïaden, ofwel de Zeven Sterren. Hij komt op 4 april 2020 in het hart van dit sterrenbeeld aan. Heel "toevallig" is het die dag ook de dag dat Jezus Jeruzalem in reed op een ezel, 4 dagen voor Zijn kruisiging. De 10e van de Hebreeuwse maand Nisan. Tevens is deze datum 7 dagen voor Zijn wederopstanding. Zoals we al enkele alinea's eerder lazen, is dat ook de dag waarop de profetie van de 70 jaarweken tot op 69 jaarweken nauwkeurig vervuld werd, volgens Sir Robert Anderson. Zou de 70e jaarweek dan precies dáár weer verdergaan waar hij gestopt was? Wie zal het zeggen. Ook zou het de start kunnen markeren van die laatste shmita-cyclus, die mogelijk begint in 2020 en eindigt in 2027. Vorige week nog hadden we het over het tijdspad van de verdrukking, dat wellicht tussen 2020 en 2030 ligt. En bedenk ook dat het in 2027 precies 80 jaar geleden is dat de moderne staat Israël werd gesticht. Er is een visie onder eschatologen dat de generatie die nog leeft in de bloei van de olijfboom (Israël) niet vergaan zal zijn, voordat alle dingen die beschreven worden vóór Mattheüs 24:32-34, zullen zijn vervuld. Volgens Psalm 90:10 is een generatie op zijn langst 80 jaar. Wanneer we daar 7 jaren van verdrukking afhalen, moeten we 73 jaren optellen bij de officiële verklaring dat de staat Israël weer tot leven is gewekt. Dat gebeurde in 1947, onder resolutie 181 van de Verenigde Naties. 73 jaar later is het 2020.

Aanwijzingen
Dawson noemt in de video nog tientallen andere aanwijzingen dat het voorjaar van 2020 weleens heel interessant kan gaan worden. Denk ook nog eens terug aan de profetie van rabbi Kaduri, die we enkele weken terug bespraken. Die periode die hij beschreef, is nu! Tegen de tijd dat er nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven, is het waarschijnlijk wel voorjaar of zelfs al zomer. En ook alle andere tekenen wijzen erop dat we nu echt in een stroomversnelling zitten naar de eindtijd toe. Het kan niet veel langer meer duren. Wanneer we letten op de tekenen van de tijden (Matth. 16:3), zien we dat de grote verdrukking nabij is. En de opname, die daaraan vooraf gaat, zelfs nóg dichterbij! Samenvattend, zouden we dus kunnen stellen dat 2020 mogelijk de laatste shmita-cyclus markeert en 2027 de start van het ultieme (120e) jubeljaar. Daarna zullen alle dingen hersteld worden, in het 1000-jarige rijk waar Jezus met absolute soevereiniteit zal heersen en waar satan vastgebonden zit. We weten het niet zeker, want we zien nu als door een troebele spiegel (1 Kor. 13:12). Maar dán zullen we het begrijpen. Profetie is dan ook niet het voorspellen van de toekomst. Het is het herkennen van patronen, zodat we Jezus de eer zullen geven áls het gebeurt (Joh. 13:19, 14:29, Openb. 19:10). Persoonlijk ga ik dus niet op een berg zitten wachten met mijn vlaggetje op 4 april, maar leef ik gewoon net als elke andere dag. Want Jezus kan élk moment terugkomen. Hij is niet afhankelijk van een bepaalde datum. We moeten altíjd klaar staan. Niet alleen volgend voorjaar. Het hele idee van de imminentie van de opname is dat wij altijd bereid zullen zijn. Geen oogdienaars zullen zijn die zich snel even goed gedragen als de Baas komt kijken. En daarna weer van God los zullen leven. De implicatie van een imminente opname is feitelijk een oproep om altijd heilig te leven. Alsof elke dag de laatste is. De aarde door lopen met een lichte tred. Want dit is niet ons thuis. Wij zijn burgers van het Nieuwe Jeruzalem. Op reis. En ja, ik vind het persoonlijk heel gaaf om daar regelmatig over na te denken. Als een bruid die verlangt naar haar Bruidegom. Nadenkt over de mogelijke dag dat Hij haar zal ophalen en meenemen om voor altijd bij elkaar te zijn. Er theorieën over heeft. Voor mensen die daar veel over nadenken, is zefs een speciale kroon weggelegd (2 Tim. 4:8). Maar blijf niet stilzitten. Blijf doorgaan met goed te doen en verwacht Hem elk moment. Maranatha! :-)
30 Reacties
AVS
11/9/2019 12:18:48

Heel interessant artikel. Fijn om deze website gevonden te hebben. Sinds enkele maanden lees ik pas over de rijkdom die God ons geeft door tekenen in het heelal. 2020 lijkt er veel te gaan gebeuren, zie ook dit artikel, in het bijzonder de laatste alineas - https://www.breakingisraelnews.com/109579/israeli-scientist-finds-mathematical-formula-that-proves-prophecy/

Ik ben benieuwd naar jouw visie hierop.

We kijken uit naar een spoedige opname! In Christus, Arno

Antwoord
Admin link
11/9/2019 15:26:13

Ik weet niet of zijn formule klopt, ik kan die ook nergens lezen in het artikel. Maar wel treffend is dat hij postuleert dat de Exodus rond 1450 BC moet hebben plaatsgevonden, terwijl eigenlijk bijna alle moderne wetenschappers die in 1250 BC willen plaatsen. Dit komt namelijk precies overeen met de documentaire Patterns of Evidence: Exodus, die tegen de gevestigde wetenschappelijke orde ingaat en de Exodus rond hetzelfde moment plaatst, 200 jaar eerder dus. Zeker een aanrader om te kijken!

https://www.youtube.com/watch?v=yZJPfkp0jS0

Antwoord
Arno
11/9/2019 15:55:42

Dank je wel voor je reactie. Ter info het onderzoek: https://www.academia.edu/37285116/COSMIC_NATURE_OF_ANCIENT_JERUSALEM_BORDERS_100818

Dit bericht hoeft niet op de website.

Antwoord
Gast
11/10/2019 17:17:33

Op https://nos.nl/artikel/2309430-macron-navo-is-hersendood-en-europa-staat-aan-rand-van-de-afgrond.html "Macron: NAVO is hersendood en Europa staat aan rand van de afgrond":

"Macron: NAVO is hersendood en Europa staat aan rand van de afgrond

Volgens de Franse president Macron is de NAVO "hersendood" en staat Europa aan "de rand van de afgrond". Tegenover tijdschrift The Economist uit hij zijn zorgen over het gebrek aan afstemming tussen Europa en de VS en over de unilaterale actie in Noordoost-Syrië door NAVO-lid Turkije."

Dit is een duidelijke stap op weg naar de federatie van 10 West- en Oost-Europese landen met de antichrist als dé sterke militaire leider, of niet soms?

Antwoord
Gast
11/10/2019 21:45:47

In het laatste commentaar op https://www.raptureready.com/category/nearing-midnight/ "Political Gridlock Around the World" lees ik dat er wereldwijd op dit moment een politieke impasse aan de gang is.

Ik lees daar het volgende:

"I think a key reason for the political gridlock is that the stage is being set for the arrival of the Antichrist. When he comes, he will solve all the world’s problems. With the world already in a profound mess, the time seems about right for the arrival of this false messiah."

Zie ook https://www.unsealed.org/2019/11/2020-vision-will-our-faith-become-sight.html "20/20 Vision: Will Our Faith Become Sight Next Year?"

Antwoord
Gast
11/12/2019 14:54:05

Op https://www.telegraaf.nl/nieuws/817326036/israel-ligt-plat-het-is-oorlog "Luchtalarm in Tel Aviv: terreurbewegingen schieten raketten af Israël ligt plat: ’Het is oorlog’".

Wat denken jullie, gaat dit leiden tot een grote regionale oorlog in het Midden-Oosten?

Antwoord
Marlies
11/13/2019 00:29:30

Bedankt voor dit artikel. Sluit in grote lijnen ook aan bij het boek "Wake Up! Gods Profetische Kalender in Tijdslijnen en Feesten" dat ik zeker 5 keer heb gelezen. Wat een wereld ging er toen voor mij open en wat begonnen veel Bijbelteksten toen ineens voor mij te leven.

Antwoord
Cees
11/13/2019 01:42:13

Dat van die 120 jubeljaren klopt aantoonbaar niet.
De Heere God zei nog 120 jaren van geduld met de mensheid te oefenen vooraleer hij de aarde zou treffen met een totaal-oordeel (de zondvloed).
Die 120 jaren gingen tellen vanaf het moment dat de Heere God zei: "Mijn Geest zal niet in eeuwigheid twisten met den mens, dewijl hij ook vlees is; doch zijn dagen zullen zijn honderd en twintig jaren".

Ja, we bevinden ons in een periode van 6000 jaren welke opgevolgd zal worden door een 7e periode van 1000 jaren: het Koninkrijk waarin Jezus Messias zal regeren.

Het laatste jaar van die 6000 jaren kán geen jubeljaar zijn want het éérste jaar van het Koninkrijk, dát zal een jubeljaar zijn (lees Lukas 4 maar es heel goed na).

Toen Jezus in het najaar van ons kalenderjaar 27 te Nazareth in de Synagoge op 10 Tishri voorlas uit Jesaja 61 zei Hij dat Hij de Messias was en meteen daaropvolgend riep Hij het (30e) Jubeljaar uit.
Dat Jubeljaar had het eerste jaar van het Koninkrijk kunnen worden ....... WANNEER, ALS en INDIEN de Joden Hem hadden (h)erkend als hun Messias.

Het Koninkrijk kwam toen dus niet omdat de Joden 'struikelden'.
Daarom begon Jezus Zijn bediening en zei niet meer dat Hij de Messias was.
Ze hadden immers precies kunnen uittellen wanneer de Messias er zou zijn?
Het was exact op het einde van de in totaal 69 jaarweken dat de Messias Zich openbaarde.
Daniel profeteerde ook duidelijk dat het 7+62=69 jaarweken zou duren TOT OP Messias de Vorst?
En dat NA die 69 'weken', ERNA dus, LATER dan, (3,5 jaar later), de Messias uitgeroeid (afgesneden) zou worden?
Het gaat in Dan. 9 vers 25 en 26 om TWEE aparte beschreven gebeurtenissen: 1. Het openbaren van de Messias en 2. Het DAARNA uitgeroeid worden van de Messias.
En werkelijk niemand ziet dit !!

Jezus was 30 jaren oud en op de priesterlijke leeftijd toen Hij zich als de Messias openbaarde.
Net als Adam dat was toen hij, net na de zondeval, het beheer over de aarde kreeg.
Jezus was bijna 30 jaar oud toen Hij, na 40 dagen vasten in de woestijn, door de duivel werd verzocht.
Adam was ook bijna 30 jaar oud toen hij door de duivel werd verzocht.
De 'eerste Adam' was ongehoorzaam en zondigde.
De 'laatste Adam', Jezus, gehoorzaamde Zijn Vader en zondigde niet!

Jezus werd exact 4000 jaren na de schepping geboren.
Het was dan ook 10 dagen in het 4031e jaar dat Jezus het Jubeljaar uitriep.
Nadat de Joden Jezus niet (h)erkenden als de Messias begonnen de 2 'dagen' uit Hosea 6 vers 2 te tellen.
Te tellen tot op de 2e maal dat Jezus Zich als de Messias zal openbaren (einde 70e jaarweek).

Het 6031e jaar is dus weer een Jubeljaar, het 70e, en tevens het éérste jaar van het 1000-jarig Koninkrijk.
Dus ook is het dat 2000 jaren ná het najaar van ons kalenderjaar 27, het Koninkrijk een aanvang zal nemen.
We hebben het dan over eind Sept./begin Okt. 2027.

Die 70e jaarweek begint dus eind Sept./begin Okt. 2020.
De opname heeft dan al plaatsgegrepen (zo'n 4 maanden eerder) tijdens het Joodse Pentecost (eind Mei/begin Juni).
De gemeente is dan precies 2020-31=1989 jaar op aarde geweest.
En die periode van 1989 jaar is gelijk aan 13 x 153 jaar.
Het getal '153' staat symbolisch voor de voltallige gemeente.
Denk daarbij aan de 153 vissen uit het verslag van de wonderbare visvangst (ik kan er nog veel meer over vertellen).

De zondeval gebeurde 30 jaren na de schepping.
Adam had toen precies net zo lang geleefd als de 'leeftijd' die hij meekreeg toen hij geschapen werd zodat het verouderingsproces waar hij na de zondeval aan onderworpen werd, gelijke tred hield met de jaren die hij na het Paradijs leefde.
Onze God is een God van orde!

De zgn. 6000 jaren begonnen dus niet bij de schepping maar ná het Paradijs.
Het 6030e jaar is dus het laatste jaar van de periode van 6000 jaren.
Het 6031e jaar is een jubeljaar.
Omdat het 4031e jaar dat ook was (Lukas 4).

Teruggerekend naar het begin van de telling van de Sabbatsjaren en dan nog een half jaar verder terug tot op het moment dat het volk Israel in Kanaan kwam en dan nog 40 jaren terug tot op de Exodus en dan tenslotte nog 430 jaren terug, dan komen we uit op Anno Mundi 2060,5.

En dát is het moment in-de-tijd dat Abraham afstand deed van zijn enige geliefde zoon Izak en bereid was om, in gehoorzaamheid aan de Heere God, Izak te offeren.
Izak was toen 2060,5-1948-100= 12,5 jaar oud!

Izak, als type van de Heere Jezus voegde zich naar de dingen van zijn vader Abraham op dezelfde leeftijd als dat de Heere Jezus dat deed toen Hij, ook 12,5 jaar oud, door Zijn ouders in de tempel gevonden werd, bezig met dingen zijns Vaders.

Maken we een studie van God Zijn handelen in-de-tijd (en ik heb dat mogen doen) dan zullen we met verbazing de perfecte symboliek en absolute orde daarin ontdekken.
Werkelijk alles laat zich zien als perfect gepland.

Dus óók het moment van het openbaar MOETEN worden van de antichrist en het moment van de opname van de gemeente daarná

Antwoord
Admin link
11/13/2019 06:13:48

Bedankt voor je reactie, Cees. Ik ben benieuwd waar je je visie op baseert. Ik mis veel uitleg bij jouw aantekeningen. Je zegt bijv. dat die 120 jaren aantoonbaar niet kloppen, maar legt niet uit waarom. Bovendien geef ik een uittreksel in het artikel waarin ik wél uitleg hoe dit zit, waar je niets mee doet.

Ook ben ik erg benieuwd naar je 3,5 jaren verhaal. Ik ben bekend met die visie en het is niet zo dat niemand dat ziet, maar er zijn nogal wat problemen mee. Want als diegene uit Daniël 9:27 de Messias is, hoe heeft Hij dan de slacht- en spijsoffers doen ophouden? In de Seder Olam wordt bijv. beschreven dat dat gewoon doorging tot 70 AD. De noodzaak was er natuurlijk niet meer, maar dat staat er niet.

Ook is de laatstgenoemde persoon in vers 26 een toekomende vorst die de stad zal verderven, tot het einde toe. Dat gaat dus over een "vorst" die er ook in de eindtijd zal zijn en hij zal worden verslagen door een "vloed". Het is duidelijk dat de persoon in vers 26 een antagonist is, en niet de Messias. Het zou dus gek zijn om in vers 26a over de Messias te spreken, in vers 26b over de antichrist, en dan in vers 27 weer over de Messias, zonder tekstuele markers. Het ligt voor de hand om vers 27 te appliceren op het laatstgenoemde onderwerp. De antichrist dus.

Ook wordt in dit kader vaak gemeend dat het verbond dat gesloten wordt in vers 27 over Mattheüs 26:28 gaat. Ik weet niet of je daarop doelt, maar dit kan simpelweg niet kloppen. Want áls Jezus het verbond versterkt voor 1 week, dan moet dat aan het begin van die 69e jaarweek gebeurd zijn, mee eens toch? Anders kan het verbond namelijk geen week (7 jaar) duren. Het is dus gek dat we dat verbond gesloten zien worden op de dag vóór Zijn kruisiging, wat juist 3,5 jaar láter plaatsvindt dan wat we zouden verwachten als we deze uitleg consequent willen volgen.

Mijn conclusie, en ik heb deze discussie al heel vaak gevoerd, is dus dat het logischer is om de meer traditionele uitleg van Daniël 9:27 aan te houden, omdat de andere uitleg veel problemen geeft. Mede door teksten als 2 Thess. 2, Matth. 24:15 en Openb. 11 is hier ook een sterke Nieuwtestamentische basis voor.

God bless! :-)

Antwoord
Cees
11/13/2019 20:10:01

Geachte Admin, Beste Ad :-)

Eerst maar es over de Jubeljaren.
Daarover heb ik een heldere uiteenzetting gegeven op godskalender.nl

Een zoekactie met Google naar 'Jubeljaar' laat trouwens als eerste resultaat veelal een verwijzing naar godskalender.nl zien.

grt van Cees.

Antwoord
Cees
11/14/2019 00:22:10

Beste Ad,

Ik heb de video van Paul Dawson geheel bekeken en ik bewonder zijn toewijding en doorzettingsvermogen om onderzoek te doen op een gebied (astronomie) waar de meesten (mezelf meegerekend) niet direct enthousiast mee aan de gang zouden gaan.
En een fijne broeder trouwens.

Hij ziet een overeenkomst tussen de periode vanaf de kruisiging van Jezus tot op de verwoesting van de 2e tempel en de periode vanaf de vestiging van de staat Israel.tot op het moment van de opname.
Is er een symbolische overeenkomst tussen de kruisiging van Jezus en het uitroepen van de staat Israel?
Ik zie dat niet hoor.

En is er een symbolische overeenkomst tussen de verwoesting van de 2e tempel en de opname van de gemeente?
Dat zie ik al h-e-l-e-m-a-a-l niet.

Trouwens, de 2e tempel werd verwoest in het najaar van ons kalenderjaar 67.
En dat gebeurde wel 70 jaren na Christus' (geboorte).
Maar niet 70 jaren na het begin van onze kalender.

Die verwoesting van de 2e tempel kwam als een oordeel.
Een oordeel vanwege het door de Joden niet (h)erkennen van de Messias toen Hij Zich 40 jaren daarvóór te Nazareth in de Synagoge openbaarde.

Na 40 jaren van God Zijn geduld kwam het oordeel.
De Heere God had er alles aan gedaan zodat de Joden de Messias konden herkennen: ze hadden Mozes en de profeten, Johannes de Doper, de heraut, had de komst van de Messias met nadruk aangekondigd, toen Jezus tijdens Zijn doop gezalfd werd met de Heilige Geest (toen werd Hij de Gezalfde, de Messias), klonk het: "Deze is Mijn geliefde Zoon, hoort Hem!".

Aan de hand van de profetie in Dan. 9 vers 25-26 hadden de Joden kunnen uittellen dat de tijd daar was dat de Messias er zou zijn.

En later, in de Synagoge, zei Jezus ronduit: De Heere heeft Mij gezalfd (dat is: Ik ben de Gezalfde, de Messias).

Toen de Joden, ondanks al deze aanwijzingen, de Messias toch niet (h)erkenden, kwam daarover een oordeel: de verwoesting van de tempel en de verstrooiing van de Joden onder de heidenen (de Diaspora).

Toen gingen de zgn. "Tijden der heidenen" in: 1960 jaren (4x 490) tot op het najaar van ons kalenderjaar 2027, het begin van het 1000-jarig Koninkrijk.

De Heere God blijkt met de heidenen dus eenzelfde periode te handelen als met Zijn volk (ook in totaal 4x 490 jaren)

De Diaspora zou duren tot aan de Balfour Declaration (najaar 1917).
Toen veranderde de verstrooiing in het door de Heere God vergaderen van Zijn volk naar het thuisland dat middels de Balfour Declaration aan het Joodse volk werd beloofd.

Voor de volkeren ging toen een periode in, vergelijkbaar met de dagen van Noach (Matth. 24)
Ook 120 jaren van geduld die de Heere God zou oefenen met de volkeren die het herstel van Israel door de Heere God, zouden moeten accepteren.

In Noach's dagen fungeerde de zichtbare voortgang in de bouw van de ark als de wijzer op de klok van God's geduld.

En nu, in 'onze' dagen gelijk de dagen van Noach fungeert het herstel van God's volk als de wijzer op God's klok van geduld.

De volkeren accepteren tot op de huidige dag dat herstel van Israel door de Heere God, duidelijk niet.
'Onze' 120 jaren zullen -net als in Noach's dagen- uitlopen op een totaal-oordeel: vuur !! (2 Petrus 3).

Die 120 jaren sinds het najaar van 1917 zullen niet on-onderbroken aflopen.
Jezus zegt dat ook in Matth. 24 vers 22:
"En zo die dagen niet verkort werden, geen vlees zou behouden worden; maar om der uitverkorenen wil zullen die dagen verkort worden".

Er is in deze tekst vertaald met 'verkort' en dat is jammer want niemand lijkt het te begrijpen.
Jezus bedoelt dat die 'dagen' gelijk de dagen van Noach zullen worden 'losgesneden', 'vaneen gesneden'.
Het blijven dus wel 120 jaren maar losgesneden waarbij het restant van de 120 jaren later zal volgen.

Jezus zegt ook dat dat zal gebeuren om der uitverkorenen wil.
Vanwege de uitverkorenen, het Joodse volk dus.
Waarom?
Wel. omdat hun (het Joodse volk) een Koninkrijk wacht!
Zouden die 120 jaren in één keer aflopen dan bleef er toch geen vlees behouden?.
En hoe zou dat dan moeten met het Koninkrijk?

Tot aan het Koninkrijk zullen er van die 120 jaren 110 jaren voorbij gaan.
En de resterende 10 jaren zullen later aflopen met het vuur-oordeel ná de korte tijd die zal volgen op het 1000-jarig Koninkrijk.
De korte tijd ná het Koninkrijk waarin Satan weer zal worden losgelaten duurt dus 10 jaren.

Vanaf de schepping tot op de nieuwe hemelen en een nieuwe aarde tellen we in jaren:
- 30 jaren Paradijs tot op de zondeval
- 6000 jaren mensheid onder de zonde
- 1000 jaren waarin de Messias regeert over de ganse aarde (satan gebonden)
- 10 jaren waarin de satan voor een korte tijd weer wordt losgelaten
-------------------------------------------------------------------
Totaal 7040 jaren

In een volgende reactie zal ik laten zien hoe perfect God Zijn handelen in-de-tijd blijkt te zijn met betrekking tot het nakomen van Zijn eenzijdig gesloten verbond met Abram: de landbelofte.

We zullen dan zien dat de tijdlijn van

Antwoord
Admin link
11/14/2019 06:20:00

Cees, bedankt voor je bijdragen. Ik waardeer je uitleg, maar de stelligheid waarmee je deze verkoopt stuit me tegen de borst. In Ik sta altijd open voor alternatieve theorieën, want ik heb zeker de waarheid niet in pacht. Ik hoop dat dat ook duidelijk is in mijn artikelen.

Ook blijft die uitleg nog steeds erg dunnetjes en amper gegrond in de Bijbel. Je gaat nog steeds niet in op heel veel zaken, zoals het 120 jaren argument dat ik expliciet in de tekst en zelfs uitgebreider in een uittreksel heb genoemd. Noach was 500 toen hij zijn zonen kreeg (Genesis 5:32) en pas daarna kwam de mededeling dat de Geest niet langer meer met de mens zou twisten (Gen. 6). In Gen. 7:11 lezen we dat Noach 600 is als de vloed over de aarde komt. Dat is bij mijn weten 100 jaar, en geen 120.

Enfin, ik merk dat de discussie verzandt. Ik heb respect voor jouw uitleg, maar laten we elkaars uitleg in elk geval dáár laten waar die moet zijn: een theorie. Op een dag zullen we het weten, Cees :-) God bless!

Gast
11/14/2019 08:02:14

Allemaal erg speculatief met al die getallen en berekeningen, en dat stuit mij ook tegen de borst. Unsealed.org is daarin ook erg goed in, helaas.

Je kunt je veel beter richten op wat er nu aan de gang is in de wereld, vooral binnen Europa en het Midden-Oosten.

Marlies
2/10/2020 16:20:27

Je schrijft interessante dingen maar wat is je bron ? Bijvoorbeeld dat God een zelfde periode van 4 x 490 jaar voor zijn volk en voor de heidenen.

Cees
12/21/2019 03:49:08

Beste Ad,

Je hebt nog een antwoord van mij tegoed over het probleem dat ik zie met die zogenaamde 120 Jubeljaren voorafgaande aan het Koninkrijk.

De periode van 6000 jaren (gerekend vanaf de zondeval !!) tot op het Koninkrijk, zou dus 120 Jubeljaren moeten omvatten.
Het 6000e jaar is dan volgens die redenering een Jubeljaar.

En dát klopt dus niet met wat we vanuit de Bijbel kunnen weten.
Want in Lukas 4 kunnen we lezen dat het eerste jaar van het Koninkrijk een Jubeljaar is.
Het 6000e jaar moet dus een 7e Sabbatsjaar betreffen en kan daarom geen Jubeljaar zijn.

Die 6000 jaren moeten we overigens niet zien als 120 perioden van 50 jaren maar als 150 perioden van 40 jaren.
6000 jaren van God's geduld met de mensheid onder de zonde.

Groet van Cees.

Antwoord
Admin link
12/21/2019 06:57:35

Hoi Cees,

Bedankt voor je reacties. Ik zou je graag willen volgen, maar je springt vaak van de hak op de tak. 150 perioden van 40? Waar haal je dat opeens vandaan? En het getal 120 negeer je voor het gemak maar even. Net als mijn uitleg overigens. Nog steeds niet inhoudelijk en puntsgewijs ontkracht.

Je zegt ook dat Lukas 4 over een jubeljaar gaat. Correct. Dat bepleit ik ook in mijn artikel. Vervolgens concludeer je dat het jaar 6000 dus een 7e sabbatsjaar moet zijn. Sorry, je bent mij even kwijt. Hoe komen we dáár opeens? Er zitten gaten in je redenering. Ik begrijp echt niet hoe je bij je conclusie komt als we de voorgaande premissen hierin meenemen.

Stel dat Jezus in een jubeljaar sprak, dan moet dat altijd in een 50e jaar geweest zijn. Dus bijvoorbeeld het jaar 3950, 4000, 4050 of noem maar op. Vrij voor de hand liggend is natuurlijk het jaar 4000, temeer omdat Hosea 6:2 het ook over 2 dagen heeft die als 2000 jaar uitgelegd moeten worden. Ik noem de andere jaartallen, om duidelijk te krijgen dat we moeten denken in tientallen, omdat Leviticus het over het 50e jaar heeft en niet het 49e.

Dat betekent dus dat als we zo doorrekenen, we veel later in de tijd, in het 5800e jaar een jubeljaar hebben, en in het 5850e jaar, maar ook het 5900e en 5950e jaar. Zie je de tientallen hier? Wanneer we dan in het jaar 5999 aankomen, zijn we inderdaad in een 7e sabbatsjaar, waarmee die laatste cyclus van de shmita afgesloten wordt.

Dan komt in het jaar 6000 natuurlijk gewoon weer een jubeljaar! Net zoals alle jubeljaren, eindigt die gewoon op een 0. Het is een tiental, een vijftigtal om precies te zijn.

Oh ja, en wat je zegt over 2 Thess. 2 is ook wel erg kort door de bocht. Dr. Andy Woods, zelf erg goed thuis in het Grieks, legt uit wat er mis is met jouw uitleg en vertelt ook waarom 'vertrek' tóch beter is dan 'afval' net zoals vóór de Statenvertaling en KJV eigenlijk altijd ook zo vertaald is. Neem in ieder geval de tijd om het filmpje te kijken alvorens het meteen af te schieten.

https://youtu.be/NJCALHOh-Ng

Cees
11/13/2019 21:02:03

Beste Ad,

Paul Dawson heeft het over het millennium en noemt dat 'the day of Christ'.
Dat is niet juist.
'The day of Christ' begint namelijk met de opname van de gemeente.

De dag van de Heere Jezus is hetzelfde als de dag van Jezus Christus en ook hetzelfde als de dag van Christus.

Het is duidelijk dat bijvb.. de tekst 1 Kor. 5 vers 5 verwijst naar het moment direct na de opname van de gemeente, wanneer de opgenomen gelovigen voor de Rechterstoel van Christus zullen worden gesteld om weg te dragen wat zij in het vlees hebben gedaan, hetzij goed, hetzij kwaad.
We ontvangen dan loon of geen loon wanneer al je werken zullen verbranden als hooi en stoppelen en je behouden zult zijn als door vuur.

1 Korinthiërs 3:
11 Want niemand kan een ander fondament leggen, dan hetgeen gelegd is, hetwelk is Jezus Christus.
12 En indien iemand op dit fondament bouwt: goud, zilver, kostelijke stenen, hout, hooi, stoppelen;
13 Eens iegelijks werk zal openbaar worden; want de dag zal het verklaren, dewijl het door vuur ontdekt wordt; en hoedanig eens iegelijks werk is, zal het vuur beproeven.
14 Zo iemands werk blijft, dat hij daarop gebouwd heeft, die zal loon ontvangen.
15 Zo iemands werk zal verbrand worden, die zal schade lijden; maar zelf zal hij behouden worden, doch alzo als door vuur.

Hierbij een aantal teksten die duidelijk te maken hebben met het moment van de opname aan het begin van 'de dag van Christus':

1 Korinthe 1
8 Welke God u ook zal bevestigen tot het einde toe, om onstraffelijk te zijn in den dag van onzen Heere Jezus Christus.
DE DAG VAN CHRISTUS-1
--------------------------------------------
1 Korinthiërs 5
5 Denzulken over te geven aan den satan, tot verderf des vleses, opdat de geest behouden moge worden in den dag van den Heere Jezus.
DE DAG VAN CHRISTUS-2
--------------------------------------------
1 Korinthiërs 15
22 Want gelijk zij allen in Adam sterven, alzo zullen zij ook in Christus allen levend gemaakt worden.
23 Maar een iegelijk in zijn orde: de eersteling Christus, daarna die van Christus zijn, in Zijn toekomst.
DE DAG VAN CHRISTUS-3
--------------------------------------------
2 Korinthe 1
14 Gelijkerwijs gij ook ten dele ons erkend hebt, dat wij uw roem zijn, gelijk gij ook de onze zijt, in den dag van den Heere Jezus.
DE DAG VAN CHRISTUS-4
--------------------------------------------
Filippensen 1
6 Vertrouwende ditzelve, dat Hij, Die in u een goed werk begonnen heeft, dat voleindigen zal tot op den dag van Jezus Christus;
DE DAG VAN CHRISTUS-5
--------------------------------------------
10 Opdat gij beproeft de dingen, die daarvan verschillen, opdat gij oprecht zijt, en zonder aanstoot te geven, tot den dag van Christus;
DE DAG VAN CHRISTUS-6
--------------------------------------------
Filippensen 2
16 Voorhoudende het woord des levens, mij tot een roem tegen den dag van Christus, dat ik niet tevergeefs heb gelopen, noch tevergeefs gearbeid.
DE DAG VAN CHRISTUS-7
--------------------------------------------
1 Thessalonicensen 2
19 Want welke is onze hoop, of blijdschap, of kroon des roems? Zijt gij die ook niet voor onzen Heere Jezus Christus in Zijn toekomst?
DE DAG VAN CHRISTUS-8
--------------------------------------------
1 Thessalonicensen 3
13 Opdat Hij uw harten versterke, om onberispelijk te zijn in heiligmaking, voor onzen God en Vader, in de toekomst van onzen Heere Jezus Christus met al Zijn heiligen.
DE DAG VAN CHRISTUS-9
--------------------------------------------

===================
'De dag van Christus' behoeft niet 1 dag te betreffen (namelijk de dag dat de opname plaatsvindt) maar omvat, naar het zich laat aanzien, een zekere periode.
Een periode welke begint met de opname en dan denkelijk een periode die zich mogelijk uitstrekt tot aan Zijn wederkomst met al Zijn heiligen aan het einde van de laatste jaarweek (88 maanden na het moment van de opname).
===================

1 Thessalonicensen 4
15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn.
'DE DAG VAN CHRISTUS'-10
--------------------------------------------
DE UITDRUKKING 'TOEKOMST DES HEEREN' HEEFT HIER TE MAKEN MET HET MOMENT VAN DE OPNAME
DUS IS ER EEN DIRECT VERBAND MET DE DAG VAN CHRISTUS

1 Thessalonicensen 5
23 En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest, en ziel, en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onzen Heere Jezus Christus.
DE DAG VAN CHRISTUS-11
--------------------------------------------
Jakobus 5
7 Zo zijt dan lankmoedig, broeders, tot de toekomst des Heeren. Ziet, de landman verwacht de kostelijke vrucht des lands, lankmoedig zijnde over dezelve, totdat het den vroegen en spaden regen zal hebben ontvangen.
8 Weest gij ook lankmoedig, versterkt uw harten; want de toekomst des Heeren genaakt.
DE DAG VAN CHRISTUS-12
--------------------------------------------
2 Petrus 1
16 Want wij zijn geen kunstelijk verdich

Antwoord
Cees
11/17/2019 01:31:27

@Gast

Ik weet precies wat er in de wereld op politiek gebied gaande is!!!
De Nederlandse en zeker de Amerikaanse.
ik volg het allemaal. The lot !!!

Antwoord
Admin link
11/13/2019 21:41:37

Oh, is dat zo? Waar zegt hij dat dan in de video? Dat zou nl. zeer onnauwkeurig zijn inderdaad. Het was mij in elk geval niet opgevallen. Bedankt voor al je teksten. Ik ben ermee bekend en schrijf er bijna elke week over :-)

Antwoord
Cees
11/15/2019 02:43:47

Beste Ad(min),

Paul zegt dat op 3:00 minuten.

grt. van Cees.

Antwoord
Admin link
11/15/2019 06:11:15

Hoi Cees,

Je hebt helemaal gelijk! Dat is inderdaad een grove misvatting. Ik weet dat hij dat echter niet gelooft, dus ik vermoed dat hij zichzelf heel versproken (hij stotterde op dat moment ook, dus misschien kon hij even niet de goede woorden vinden).

Wat ook mogelijk is, is dat hij het begrip Dag van Christus in een meer brede context bedoelde. Wellicht ziet hij die laatste 1000 jaar als 1 dag en bedoelt dat Christus het dan voor het zeggen heeft, en dat in die zin dus de "Dag van Christus" is. Als dat zo is, is dat natuurlijk niet echt een handige uitspraak omdat er flinke verwarring kan ontstaan.

In andere video's geeft hij echter aan in een verdrukking en daarna een millennium te geloven. Paul heeft een opleiding theologie afgerond bij Koinonia van Chuck Missler, en ook hij onderschrijft wat jij zegt. Dat de dag van Christus de grote verdrukking is. De dag van de Heer. Paul is het altijd zeer eens met Chuck, en ik kan me niet voorstellen dat hij op dit punt anders denkt. Ik vermoed dus dat hij zich versprak. Ik zou het hem eens kunnen vragen op FaceBook.

Bedankt voor je goede aanvulling en God bless! :-)

Antwoord
Cees
12/20/2019 01:26:54

Beste Ad,

'De dag van Christus' is zeker niet hetzelfde als 'de dag des Heeren'.
En 'de dag van Christus' is ook niet 'de Grote Verdrukking'.
De zogenaamde 'Grote Verdrukking' betreft namelijk enkel de 2e helft van de Jaarweek.
De gehele jaarweek is 'de verdrukking'.
Het is belangrijk om dit onderscheid te maken.

'De dag des Heeren' wordt ook vaak (en helaas met opzet zelfs!) toegedicht aan de gehele (!) 70e jaarweek.
Want In samenhang met een corrupte Bijbelvertaling waarin in 2 Thess. 2 vers 2 'de dag van Christus' is vervangen door 'de dag des Heeren', kan immers de pré-trib-opname 'bewezen' worden.
Begrijp me goed. De opname is absoluut pré-trib !!
Maar om Gods Woord bewust te willen verdraaien om een punt te maken .....

'De dag des Heeren' vangt absoluut niet aan aan het begin van de 7-jarige periode van verdrukking (Maleachi 4 vers 5).
Ik heb Prophecy Watchers daarop aangesproken ...... en werd daarop geblocked voor het leven :-)
Ook al m'n eerdere postings dus foetsie :-(

En wanneer we de eerste drie verzen van 2 Thess. 2 in een correcte vertaling (SV of de KJV) lezen, is het overduidelijk wat Paulus de gemeente hier voorhoudt:
éérst moet de afval komen (als een voorwaarde) zodat de mens der wetteloosheid (de antichrist) geopenbaard zal worden waarna de 'dag van Christus' zal komen (en die 'dag' begint met de opname van de gemeente).

De doctrine betreffende 'The Imminent Return of Christ' is dus on-Bijbels.

Dat het Grieks voor 'afval' vertaald zou moeten worden met 'het vertrek' is pure misleiding, enkel met het doel om de half-trib, pré-wrath en de post-trib -verkondigers voorgoed de mond te stoppen.

Tussen eerst het openbaar worden van de antichrist en het moment daarna van de opname van de gemeente, verloopt een korte tijd.
Een korte tijd weliswaar, maar qua duur wel lang genoeg om Paulus' goede raad in herinnering te laten komen wanneer de gemeente het op het toneel verschijnen van de antichrist op zal merken.

Na een hoop onrust in de gemeente van Thessaloniki geeft Paulus de gelovigen een goede raad waarmee voorgoed voorkomen zal worden dat de gelovigen het hoofd op hol zal worden gebracht met een gerucht als dat de opname al geweest zou zijn of op het punt stond te gebeuren.

Paulus legt hen daarom uit dat éérst 'de afval' moet komen.
Dat wil zeggen dat de afval eerst een door de Heere God gestelde grens zal moeten overschrijden, voordat de Heere God zal besluiten dat de verborgenheid van de ongerechtigheid vanaf dat moment openbaar zal moeten worden in de persoon van de antichrist.
Dus de ongerechtigheid die voorheen in het verborgene werd gewrocht, krijgt dan gestalte (wordt openbaar) in het verschijnen van de antichrist.

Het gevolg daarvan zal zijn dat, wanneer de antichrist op het toneel zal verschijnen, de gemeente van Christus (ik bedoel: de 'uitgeslapen' gelovigen als deel daarvan) in rep en roer zal geraken vanwege de wijdverbreide on-Bijbelse leer aangaande het moment van de opname, in relatie tot het openbaar worden van de antichrist.

Een, vanwege onnodige interpretatie, verkeerde vertaling van het Grieks in vers 6 en 7, laat men dan zomaar de overduidelijke lezing van hetgeen Paulus in de verzen 1,2 en 3 leert, onderuit halen.
Maar .... door 'de dag van Christus' te vervangen door 'de dag des Heeren' en het begrip 'wederhouden' te verdedigen ('katechoo' wordt dus nergens vertaald met 'wederhouden' of tegenhouden), 'klopt' het dan wel weer.

Juist wanneer de Heere God de gemeente een laatste gelegenheid biedt om wakker te worden en in actie te komen, zal daardoor, naar ik vrees, de verwarring toeslaan.

Is dit dan 'het welkom' dat de Heere Jezus verwacht wanneer Hij de gelovigen die van Hem zijn, uit (!) de ure der verzoeking komt weghalen?

Shalom!
Cees.

Antwoord
ALEX
11/16/2019 17:27:04

Waarom niet even kijken op de Torah Calendar?
In het jaar 34 op de 14e dag van de 1e maand woensdag 24 maart was de kruisiging (is dag 4 van de week)
In onderstaande link wordt uitgelegd dat er die week 2 sabbatten waren: www.gemeentevangod.nl/opstandingnietzondag.html
Namelijk op dag 15 de sabbat van Ongezuurde Broden en op dag 17 de wekelijkse sabbat en dus ook de opstanding.

Dit betekent dat in het jaar 31 de bediening van Jezus begon.
13 x 153 = 1989 jaar + 31 jaar = het jaar 2020.
Het getal 13 is niet alleen het getal van de zonde, maar ook van de verzoening daarover. Het is niet alleen het getal dat de zondaar brandmerkt als opstandig tegen God, maar het wordt ook gedragen door de Plaatsvervanger van de zondaar.
Het getal 153 staat voor de verlosten. de getalswaarde van "zonen van God" is 153. Uit: Getallen in de Bijbel-E.W.Bullinger.
Er staat dus: verzoening (13) met de verlosten (153).

Dag 14 van de 1e maand in 2020 is woensdag 8 april
(Juliaanse kalender dag 2458948 opgeteld is 40).
Dag 17 is zaterdag 11 april (opgeteld is 34).
Hetzelfde patroon dus als in het jaar 34.
Tevens is het op 08-04-2020 volle maan (die ene dag in de maand dat het volle maan is, is hij overdag niet te zien).

Als Strong's H2020 overeenkomt met het jaar 2020:
VERLOSSING, ONTSNAPPING!

Volgende jaren:
H2021 oorlogwapens (1x)
H2022 heuvel, berg (546x)
H2023 de berg Hor (12x) deze is gelegen in Edom, oostelijk van de oude stad Petra...
H2024 Hara in Media (1x)
H2025 berg van God (1x)
H2026 doden, moorden, vernietigen (167x)
H2027 slachting (5x)
H2028 slachting (5x)
H2029 conceptie (43x)
H2030 zwanger (16x)

Indien de Opname op dag 14 of 17 van de 1e maand in 2020 is, dan is 3,5 jaar later dag 14 of 17 van de 7e maand in 2023.
Dag 14 is zaterdag 30 september avond voor het Loofhuttenfeest en dag 17 is maandag 3 oktober de 3e dag van het Loofhuttenfeest. Israël zal dan moeten vluchten naar de woestijn al waar zij een plaats had, haar van God bereid, opdat zij haar aldaar zouden voeden 1260 dagen (Openbaring 12:6). Dit moet dan de oude stad Petra zijn (in rotsen verscholen met 1 nauwe toegang) (H2023).

En komt dan 1 dag later op 4 oktober 2023 werelddierendag het beest uit de zee, de antichrist in de Tempel?

Antwoord
Cees
11/17/2019 02:06:03

Het was in het najaar van ons kalenderjaar 27 dat de Messias niet werd (h)erkend en dat daarom (!) Jezus' bediening begon.

Hosea 6:2 leert ons dat na 2 'dagen' (2000 jaren) het Joodse volk weer opgericht zal worden nadat ze eerst 'struikelden' (de Messias niet (h)erkenden).

Jezus zal Zich als de Messias voor de tweede maal openbaren aan het Joodse volk in het najaar van 2027.
De gemeente zal 13x 153 jaren na haar geboorte worden weggenomen van de aarde.
Dat wil zeggen 13x 153= 1989 jaren ná Pentecost 31.
Tijdens Pentecost 2020 dus.

Laten zij die dit niet wensen te staan gebeuren (het gros van de religieus geïnteresseerden) maar lachen en spotten tezamen met de waanwijze kleuters van refoweb.nl.
Maar bedenk dit: Wanneer de antichrist eind maart/ begin april 2020 geopenbaard wordt, heb je nog ca. 2 mnd. om zaken op orde te brengen.
Willen we dan eindelijk wakker worden en bewogenheid tonen naar geliefden, vrienden en kennissen die verloren dreigen te gaan?

grt. Cees.

Antwoord
Cees
11/20/2019 23:34:40

Onze God is een God van orde.
Dit ontdekken we met betrekking tot alles wat Hij deed, doet en dit zal ontdekt kunnen worden in wat Hij nog gaat doen!!

Vóórdat de gemeente wordt opgenomen zal éérst de antichrist geopenbaard worden.
Na eenzelfde periode als eerder genoemd, gelijk aan 1989 jaren: 153 x 13 jaren.
Een gelijk aantal jaren maar nu uitgedrukt als een veelvoud van 13.

We kijken even naar dit bijzondere getal ... 13.
Dit getal heeft de Heilige Geest in God Zijn Woord verbonden aan ... het begrip 'zonde'.

Op de leeftijd van 13 werd Ismaël, (van wie geprofeteerd werd dat hij een wildeman zou worden) besneden.
Hoe waar kwam deze profetie uit wanneer we naar zijn nazaten kijken: de Arabische volkeren.
Van de twintig koningen van Juda (inclusief Athaliah) waren er zeven rechtvaardige heersers, en dertien keerden zich van God af.

Het Griekse woord voor stelen, 'klepto' komt exact 13 keer voor.
Het woord 'zume', zuurdesem, dat het begrip 'zonde' vertegenwoordigt, komt exact 13 keer voor.
De getalswaarde van dit woord is 455, oftewel 35x13.
En de Hebreeuwse woorden voor 'afvalligheid' en 'hypocriet' komen elk ook 13 keer voor in het oude testament.

Joktan was de voorvader van een zondig en opstandig ras van mensen. Hij was de dertiende in volgorde van de kinderen van Sem, en hij had dertien zonen.
De getalswaarde van zijn naam: 169 oftewel 13x13.
En de getalswaarde van zijn dertien zonen is 2756 oftewel 212x13.

Door de hele Bijbel heen zien we deze onderstreping van het begrip 'zonde' en het meest significant wanneer het de auteur van de zonde betreft, Satan, die door de Heere God gebrandmerkt werd met zijn eigen handelsmerk.
We kijken naar enkele van zijn titels:

Draak: komt 13 keer voor en de getalswaarde is 975, 75x13.
Verleider: de getalswaarde is 1053, 81x13.
Belial: de getalswaarde is 78, 6x13.
Moordenaar: de getalswaarde is 1820, 140x13.
Slang: de getalswaarde is 780, 60x13.

Openbaring 12:9 ... "En de grote draak is geworpen, namelijk de oude slang, welke genaamd wordt duivel en satanas".
De totale getalswaarde van deze frase is 2197, 13x13x13 !!

Nu begrijpen we meteen waarom Mozes een koperen slang op een staak liet plaatsen waardoor iedereen die er naar bleef kijken in leven bleef.
De slang als representatie van de zonde.

Mensen worden gered door de blik te richten op het kruis waar Christus onze zonden droeg.
Hoe treffend onderstreept de Heilige Geest het feit dat Jezus toen tot zonde werd gemaakt voor ons: het opschrift op het kruis "Jezus van Nazareth" heeft de getalswaarde 2197, 13x13x13 !!!

Kolossensen 2:15
En de overheden en de machten uitgetogen hebbende, heeft Hij die in het openbaar tentoongesteld, en heeft door hetzelve over hen getriomfeerd.

Net zoals het is met de overwinning over satan: de overwinning is behaald en staat vast !!
Echter, het daadwerkelijk beslag krijgen van deze overwinning ligt nu nog in de nabije toekomst voor wat betreft het binden van de satan en het ligt in de verre toekomst, ná het 1000-jarig Koninkrijk dus, dat ná de korte tijd die volgt op het Koninkrijk, satan uiteindelijk in de poel des vuurs geworpen zal worden.

Zo is het ook met het door Jezus Christus aan het kruis openlijk tentoonstellen van de overheden en machten.
Het is geschied.
Echter, het daadwerkelijk beslag krijgen van dit feit komt met het moment dat de Heere God zal besluiten dat de voortschrijdende afval de maat die de Heere God daaraan gesteld heeft, overschrijdt.
Dan zal wat eerst (door satan) in het (voor ons) verborgene gewrocht werd (de ongerechtigheid), openbaar moeten (!) worden (gestalte krijgen) in het ten tonele verschijnen van de antichrist.

En dat, óók na een periode van 1989 jaren.
Maar dan gerekend vanaf de kruisiging van Jezus.
Want dáár tijdens Zijn kruisiging heeft Jezus de satan overwonnen.

De kruisiging gebeurde ca. 2 maanden eerder dan het ontstaan (de geboorte) van de gemeente.
1989 jaren (153 x 13) ná de kruisiging bevinden we ons 4033,5 + 1989 = 6022,5 jaar ná de schepping (eind Maart/begin April 2020).

37 is het getal van de godheid.
De antichrist (de anti-godheid) zal dan na een veelvoud van 73 jaren worden geopenbaard.

En dit alles naar mijn (!) stellige verwachting.

Antwoord
Cees
12/21/2019 22:52:28

Ik mis veel uitleg bij jouw aantekeningen. Je zegt bijv. dat die 120 jaren aantoonbaar niet kloppen, maar legt niet uit waarom.
------------------------

Beste Ad,
Ik heb dat dus wél uitgelegd.
2x zelfs, maar blijkbaar nog niet duidelijk genoeg.
Excuus!

Ik doe een derde poging:
6000 jaren zouden dus 120 perioden van 50 jaren betreffen met daarbij elk 50e jaar als een Jubeljaar.
Het laatste jaar van de 6000 jaren zou dan een Jubeljaar zijn.

Na dat 6000e jaar, dat Jubeljaar dus, begint het 1000-jarig Koninkrijk.

Maar uit Lukas 4 leren we dat het Koninkrijk met een Jubeljaar zal beginnen.
Het eerste jaar ná de 6000 jaren zal dus een Jubeljaar zijn.

We gaan even naar Lukas 4.
Exact aan het einde van de 69 (jaar)weken openbaart Jezus Zich, in de Synagoge te Nazareth, als de Messias.
69 (jaar)weken zijn door Daniel geprofeteerd TOT OP !!! Messias de Vorst.
Dus TOT OP het moment dat de Messias er zou zijn.

En wat zegt Jezus in Lukas 4 vers 18?
Jezus zegt dat Hij de Messias is!
De Heere God had Hem gezalfd.
Jezus zegt: Ik ben de Gezalfde. Ik ben de Messias.

Maar de Joden begrepen het niet terwijl zij zelfs het moment van de komst van de Messias hadden kunnen uittellen!
(483 jaren, geteld vanaf het moment dat het Woord uitging om Jeruzalem te (her)bouwen)

Toen Jezus Zich openbaarde als de Messias, had het Koninkrijk een aanvang kunnen nemen.
ALS, INDIEN en WANNEER de Joden Hem toen hadden aanvaard als hun Messias!
Alles was door de Heere God perfect getimed.
Het Jubeljaar dat Jezus uitriep had het eerste jaar van het Koninkrijk moeten worden.
Maar de Joden (h)erkenden de Messias niet.
Dus werd dat Jubeljaar het eerste jaar van Jezus' bediening.

Het Koninkrijk werd door het niet aannemen van de Messias, 2000 jaren uitgesteld (Hosea 6:2).
Het nu nog toekomstige Koninkrijk begint óók met een Jubeljaar.
Dat wil zeggen dat het 6000e jaar geen Jubeljaar kan zijn en dat dus de idee van die 120 Jubeljaren niet klopt.

Daarom zeg ik dat het 6000e jaar een 7e Sabbatsjaar zal zijn.
Want na het 7e Sabbatsjaar (het 49e jaar in de telling) volgt het Jubeljaar.
(lees, zo nodig mijn uitleg nog es door over het hoe en wat aangaande de telling van de Sabbats- en Jubeljaren)

Die 6000 jaren moeten en kunnen we dus niet zien als 120 Jubeljaren.

met een vriendelijke groet van Cees.

Antwoord
Admin link
12/22/2019 08:53:20

Je gedachtengang is nog steeds moeilijk te volgen, Cees. Voor zover ik het begrijp meen jij dat we de jaarweken-profetie moeten rekenen tot de openbaring van Jezus aan het begin van zijn bediening, wat synchroon loopt met Lukas 3/4. Oké, tot zover helder, hoewel er geen enkele serieuze Bijbelwetenschapper is die dit met je eens is.

Robert Anderson rekende al uit dat we moeten rekenen tot het jaar 32 AD, tot het moment dat de Koning Jeruzalem inreed op een ezel en als zodanig gepresenteerd wordt als de Messias, de Vorst. Lukas 19:42-44 geeft later heel nauwkeurig aan dat de farizeeën deze dag niet herkenden. Hoezo? Wat was er dan zo bijzonder aan die dag? Konden ze die dag uitrekenen of zo dan? Jazeker! Het was zelfs zó'n belangrijke dag, dat Jezus hen hiervoor bestrafte en zei dat de stad Jeruzalem vernietigd zou worden omdát zij die dag niet herkenden!

Dr. Floyd Nolen Jones komt tot een iets ander model, maar landt ook in de kruisigingsweek, zij het in het jaar 30. Ze gaan beiden uit van het decreet van Artachsasta. Welk model jij volgt, is mij compleet onduidelijk. Je zult 3 jaar moeten overbruggen om in het jaar 27 uit te komen! Niet echt wetenschappelijk als je bij het uitgangspunt begint en dan terugrekent om te bepalen waar het beginpunt geweest moet zijn, terwijl de geschiedenis ons heel duidelijke en goed gedocumenteerde ankerpunten geeft.

Enfin, ik heb ook al eens uitgelegd dat het 3,5 jaren verhaal geen houdt snijdt omdat Jezus het verbond uit Matth. 26 pas 3,5 jaar ná Lukas 3/4 sluit en nog wat andere onregelmatigheden. Ik zal dat hier nog eens herhalen:

===

Ik ben bekend met die visie en het is niet zo dat niemand dat ziet, maar er zijn nogal wat problemen mee. Want als diegene uit Daniël 9:27 de Messias is, hoe heeft Hij dan de slacht- en spijsoffers doen ophouden? In de Seder Olam wordt bijv. beschreven dat dat gewoon doorging tot 70 AD. De noodzaak was er natuurlijk niet meer, maar dat staat er niet.

Ook is de laatstgenoemde persoon in vers 26 een toekomende vorst die de stad zal verderven, tot het einde toe. Dat gaat dus over een "vorst" die er ook in de eindtijd zal zijn en hij zal worden verslagen door een "vloed". Het is duidelijk dat de persoon in vers 26 een antagonist is, en niet de Messias. Het zou dus gek zijn om in vers 26a over de Messias te spreken, in vers 26b over de antichrist, en dan in vers 27 weer over de Messias, zonder tekstuele markers. Het ligt voor de hand om vers 27 te appliceren op het laatstgenoemde onderwerp. De antichrist dus.

Ook wordt in dit kader vaak gemeend dat het verbond dat gesloten wordt in vers 27 over Mattheüs 26:28 gaat. Ik weet niet of je daarop doelt, maar dit kan simpelweg niet kloppen. Want áls Jezus het verbond versterkt voor 1 week, dan moet dat aan het begin van die 69e jaarweek gebeurd zijn, mee eens toch? Anders kan het verbond namelijk geen week (7 jaar) duren. Het is dus gek dat we dat verbond gesloten zien worden op de dag vóór Zijn kruisiging, wat juist 3,5 jaar láter plaatsvindt dan wat we zouden verwachten als we deze uitleg consequent willen volgen.

Mijn conclusie, en ik heb deze discussie al heel vaak gevoerd, is dus dat het logischer is om de meer traditionele uitleg van Daniël 9:27 aan te houden, omdat de andere uitleg veel problemen geeft. Mede door teksten als 2 Thess. 2, Matth. 24:15 en Openb. 11 is hier ook een sterke Nieuwtestamentische basis voor.

===

Maar oké, laten we jouw gedachtengang even blijven volgen. Volgens jou móet Jezus dus terugkomen om ons op te nemen in een laatste sabbatsjaar zodat er nog 7 jaren over zijn voor de grote verdrukking en zodat Hosea 6:2 er tussen past. Dit geeft al heel veel moeilijkheden, ik som ze even voor je op:

1. Als het jaar uit Lukas 4 het jubeljaar was, en we moeten daar 2000 jaren van Hosea bij optellen, komen we volgens mijn berekeningen uit in het jaar 2027, een jubeljaar. Maar voor mijn part maak je er jaar X van, dat maakt voor de berekening niet uit. 2027 is dus niet een laatste sabbatsjaar, want dan moet je weer 7 jaren terugrekenen.

2. Maar misschien moeten we 3,5 jaar terugrekenen, omdat we volgens jouw visie al 3,5 jaren hebben gehad totdat de Messias werd vermoord en de grote verdrukking dus nog een restant geeft van 3,5 jaar. Dan komen we dus uit in het jaar 2024 voor een opname, maar daarmee passen die 2000 jaren tussen het jubeljaar en de opname weer niet lekker.

3. Bedoel je nu immers de 2000 jaren tussen het jubeljaar uit Lukas 4 en de opname of Lukas 4 en de wederkomst? Dat is immers een verschil van 7 jaar! Hosea 6:2 spreekt duidelijk over het herleven van Israël. Het gaat hier niet over de kerk, want die bestond toen nog niet. Israël zal pas aan het einde van de verdrukking gered worden. Pas dán zal zij gaan herleven!

4. Dat betekent dus dat we die 2000 jaren niet tussen Lukas 4 en de opname moeten gooien, maar tussen Lukas 4 en de wederkomst. En dat

Antwoord
Admin link
12/22/2019 08:55:00

(vervolg)

4. Dat betekent dus dat we die 2000 jaren niet tussen Lukas 4 en de opname moeten gooien, maar tussen Lukas 4 en de wederkomst. En dat is ook precies wat ik doe in het stuk hierboven.

5. Nergens in de Bijbel staat dat die laatste jaarweek per sé in een jubeljaar moet starten of op een sabbatsjaar zal eindigen. God kan die laatste jaarweek laten starten wanneer Hij wil.

6. Ten slotte snap ik wel je punt dat als we die 2000 jaren tot de wederkomst héél letterlijk moeten nemen, en ik aangeef van de kruisigingsweek in 30 AD (Jones) of 32 AD (Anderson) uit te gaan als het eindpunt van de 69e jaarweek, het jaar 2030 of 2032 de wederkomst moet zijn en de grote verdrukking dus in 2023 of 2025 begint. Ikzelf kan me meer vinden in Andersons theorie, dus vandaar dat ik ook 2025 noem als alternatief in bovenstaand stuk.

7. Tel daarbij op dat de asteroïde Apophis in 2029 op aarde neer zal storten en Openbaring 8/9 op de helft van de grote verdrukking zal zijn. Wanneer we dan 3,5 jaar terug rekenen, komen we uit in het najaar van 2025 waar we ook een bazuinenfeest op 23 september vinden, bijzonder genoeg. Als een extra aanwijzing heeft mijn vrouw ook nog twee bijzondere dromen gehad waarbij we ook in 2025 uitkomen als het jaar van de opname, als onze interpretatie van die dromen juist is althans. Dit zijn dingen die ik niet per sé aan de grote klok wil hangen en voorzichtig mee wil zijn, omdat we de data niet altijd juist interpreteren als feilbare mensen. Maar gezien de andere harde aanwijzingen vind ik het wel heel bijzonder om te zien dat deze dromen dat dus potentieel ondersteunen.

Het is een interessante discussie en jij en ik hebben er allebei veel zin in, dat is gaaf om te zien. Laten we elkaar een beetje genade geven en niet de maat gaan nemen omdat de één de ene theorie aanhangt en de ander een andere. Je begon op mijn theorie te schieten, en aanvankelijk had ik er geen zin in om daar over te gaan lopen steggelen. Maar omdat je maar blijft aandringen is dit dus mijn inhoudelijke reactie op al je punten. Als je het ermee eens bent, prijs de Heer! Als je het er niet mee eens bent, prima. Ik ga er verder niet meer over bomen en dat soort zinloze discussies wil ik ook geen platform meer voor geven. Ik zie in elk geval uit naar de komst van Jezus en ik weet dat jij dat ook doet. Ik wens je Gods zegen :-)

Antwoord
Cees
12/22/2019 00:20:46

Andy Woods gebruikt met opzet een Corrupte Bijbelvertaling.

In 2 Thess. 2 spreekt de Bijbel over 'de dag van Christus' en niet over de dag des Heeren.
Alleen de corrupte vertalingen hebben vertaald met 'de dag des Heeren'.

Ik sta pal voor Gods Woord en wanneer ik een discussie moet voeren over een bewering als zou 'de afval' vertaald moeten worden met 'het vertrek', en dat op basis van corrupte Bijbelvertalingen, dan haak ik af.

Maar zover zijn we nog niet en zullen we ook niet komen :-)

Het eerste belangrijk uitgangspunt is dat we onderkennen dat in 2 Thess. 2 vers 2 gesproken wordt over 'de dag van Christus' en niet over de dag des Heeren.

Vervolgens moeten we onderzoeken wat de Schrift ons leert over 'de dag van Christus'.

Dan vinden we dat 'de dag van Christus' begint met de opname van de gemeente, direct gevolgd door het voor de Rechterstoel van Christus gesteld worden van de opgenomen gelovigen.

Met die, aldus opgedane kennis lezen we 2 Thess. 2 vers 2 en 3 nog es na.
En merk dan es op wat een onzin je krijgt wanneer je voor 'de afval' leest: 'het vertrek' oftewel 'de opname' zoals die lieden dat willen.
Ik zeg: lieden, want Andy is helaas niet de enige die hiermee goede sier wil maken op de manier van: Kijk nou toch es wat ik heb ontdekt.
(ik kan je daar bewijs van leveren)

Eerst de correcte lezing:
2 Dat gij niet haastelijk bewogen wordt van verstand, of verschrikt, noch door geest, noch door woord, noch door zendbrief, als van ons geschreven, alsof de dag van Christus aanstaande ware.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die komt niet, tenzij dat eerst de afval gekomen zij, (..).

Het einde van vers 2 nog even met door mij tussen ( ) een verduidelijking:
2 (..), alsof de dag van Christus (welke begint met de opname) aanstaande ware.

Nu, als vervolg daarop, vers 3 op de wijze zoals wij het volgens Andy Woods moeten geloven.
3 Dat u niemand verleide op enigerlei wijze; want die dag (de dag van Christus, de opname) komt niet, tenzij dat eerst 'het vertrek' (dat zou dan de opname moeten zijn) gekomen zij, (..).

Zie je wat een onzin je dan krijgt?
De opname komt niet tenzij eerst de opname komt.

Die hele misleiding staat of valt met het omarmen van een corrupte Bijbelvertaling.
En daar kan en mag ik niet in meegaan!
Moeten we datzelfde Griekse woord, eerder genoemd in Hand. 21 vers 21, dan ook maar vertalen met 'het vertrek'?

Een tijdje later, nadat ik erachter was gekomen dat 'de dag van Christus' aanvangt met de opname, kwam ik op het internet een video-sermon tegen van Robert Breaker over 'de dag van Christus'.

https://youtu.be/AhlkUxAVaSk

Ik werd uitermate blij verrast daarmee en geef 'm daarom graag door als een serieuze aanrader om te bekijk-luisteren !!

Shalom!
Cees.


Antwoord
Admin link
12/22/2019 08:06:15

Hoi Cees,

Je begint al meteen verkeerd. Een corrupte Bijbelvertaling? Ik ben met je eens dat de KJV een sterke vertaling is, maar ook zij is niet vrij van controverse. Zoek eens op dr. James White op YouTube, die maakt gehakt van het KJV-onlyism.

Ik geloof zeker dat er beroerde vertalingen zijn, en gradaties van betrouwbaarheid in de overige vertalingen, maar om nu te zeggen dat alléén de KJV perfect is en de rest niet is nogal wat. Sommige KJV-onlyisten zoals Robert Breaker prefereren zelfs de Engelse taal nog bóven het originele Grieks uit de Textus Receptus. Dat is natuurlijk de grootste kul die je maar kunt bedenken, want zonder die Textus Receptus was die KJV er ook niet gekomen.

Breaker neem ik sowieso niet serieus, want hij beweert ooit wat Grieks te hebben gehad, hier heel slecht in te zijn (zijn eigen woorden, niet de mijne!) en kan de woorden niet eens goed uitspreken in het Grieks. Voor een exegetische analyse moeten we dus niet bij hem aankloppen.

Ook heb ik hem regelmatig betrapt op eisegese, ofwel de betere inlegkunde. Hij mag graag verzen uit hun context trekken om zijn van tevoren bedachte doctrines te onderbouwen. Neem nu het veronderstelde verschil tussen het Koninkrijk der Hemelen en het Koninkrijk van God. Volgens hem is het KdH het letterlijke millennium (en dat ben ik met hem eens), maar is het koninkrijk van God een geestelijk koninkrijk dat er nu al is. Dit omdat in Lukas 17:20-21 staat dat het koninkrijk in ons midden is, meent hij dat dit dus geestelijk moet zijn.

Maar als je goed de context leest en ziet tégen wie Jezus dit zegt, kan de gedachte van Breaker simpelweg niet waar zijn. Jezus praat hier immers tegen de farizeeën. Zou het koninkrijk van God in geestelijke vorm in hen aanwezig zijn? Dr. Andy Woods, die overigens wél zeer goed Grieks kan lezen en ontleden, zet dit recht in deze video:

https://youtu.be/YqkNCQmTqWY

Het veronderstelde verschil tussen het KdH en het KvG is non-existent, als we de diverse parabellen uit bijv. Mattheüs en Lukas naast elkaar leggen. Exact dezelfde gelijkenissen worden bestempeld als over het KdH door Mattheüs, maar als KvG door Lukas. Deze termen zijn inwisselbaar, maar dat gaat in tegen de theologie van Breaker.

Enfin,vóór de King James waren ook al diverse vertalingen gedaan vanuit dezelfde manuscripten, zoals de Geneva Bijbel, de Wycliffe of de Tyndale. Opvallend is dat bijvoorbeeld de Wycliffe hier ook gewoon 'Day of the Lord' heeft staan.

Blue Letter Bible geeft dan ook twee originele Griekse manuscripten weer die hiervoor gebruikt kunnen worden, de TR en het Morfologische Griekse Nieuwe Testament. In de eerste staat inderdaad Hemera Tau Christos, in de tweede staat Hemera Tau Kurious (Dag des Heeren)

https://www.blueletterbible.org/kjv/2th/2/2/t_conc_1118002

Je hebt wel gelijk dat deze termen niet inwisselbaar zijn, als je de contexten bestudeert in bijv. Fil. 1:6, 10 en 2:16. De context van de Dag van (De Heer Jezus) Christus staat altijd in verband met loon naar werken. Om nu dus meteen naar de conclusie te springen dat het hier over de opname gaat, is wel héél voorbarig. Het is de busreis verwarren met de aankomst bij de rechtbank.

De dag van Christus gaat over wat er in de hemel gebeurt, direct ná de opname. De bema-stoel, de rechterstoel van Christus, zoals beschreven in bijv. 2 Kor. 5, waar het loon uitgedeeld wordt naar onze werken. Je geeft dit zelf al aan in je reactie. De dag van de Heer is datgene wat op de aarde gebeurt. Op de aarde krijgen de mensen oordeel, in de hemel krijgen de mensen loon. Dit gebeurt gelijktijdig, dus in die zin is er een zekere mate van overlap omdat in beide gevallen vergelding is, zij het goed of kwaad, en ook in hetzelfde tijdsbestek.

Je inleg dat de opname dus niet kan komen omdat eerst de opname moet komen, klopt dus al niet. We moeten niet de busreis verwarren met de rechtbank. Paulus zegt hier in essentie dat de rechtbank nog niet geweest is, omdat de busreis eerst nog moet komen. De mensen waren bang dat zij die gemist hadden. Merk overigens ook op dat de woorden 'die komt niet' in de Statenvertaling gecursiveerd zijn. Dat zijn dus woorden die niet in de originele Griekse tekst staan.

Ik zou je toch aanraden om de seminar van Woods verder af te kijken. Ik merk aan je reactie dat je niet de hele video hebt bekeken, want de meeste, zo niet alle tegenwerpingen die je noemt worden vernietigd door Woods.

Antwoord

Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.


Laat een antwoord achter.

    Categorieën

    Alles
    2025
    5G Netwerk
    Aliens & Demonen
    Already - Not Yet
    Bethel Church
    Bijbelstudie
    Buitenste Duisternis?
    China
    Corona / Complot
    Cryptovaluta
    Cyber Polygon
    De 10 Koninkrijken
    De 2 Getuigen
    Debunked: Alverzoening
    Debunked: Calvinisme
    Debunked: Historisme
    Debunked: Part. Rapture
    Debunked: Post Trib.
    Debunked: Preterisme
    Debunked: Pre-Wrath
    De Gap-theorie
    Ezra's Apocalyps
    Factchecks
    Genesis
    Geopolitiek
    Great Reset
    Grote Verdrukking
    Hebrew Roots?
    Hell's Kitchen
    Islam
    Israël
    Jaaroverzichten
    Katholieke Kerk
    Kerk In Verval
    Kingdom Now?
    Klimaat
    Mandela-effect
    Mazzaroth
    Nibiru
    Occultisme
    Opname
    OSAS
    Platte Aarde?
    Prepping
    Profetie
    QAnon
    Recensies
    Redding
    The Last Reformation
    The Shack?
    Transhumanisme
    Update!
    Vijgenboom-generatie
    Wat Is Babylon?
    Wederkomst

Aangestuurd door Maak uw eigen unieke website met aanpasbare sjablonen.
  • Home
  • Openbaring
  • Belangrijk
  • e-Books
    • 49 Redenen
    • 49 Argumenten
    • Physics of Hell
  • AVG
  • Links
  • About